SORULAR

1)Öğretmen, sınıfında altı düşünce şapkası tekniğini uygulamak istemektedir. Bu amaçla sınıfa getirdiği yarısı dolu bir su bardağını masasına koyar. Düşünce şapkalarını da öğrencilere dağıtarak öğrencilerinden şapkaların rengine uygun yorumlar yapmalarını ister.

Buna göre, aşağıdaki öğrenci yorumu–şapka rengi eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?

A) Bardağın yarısı boştur. – Siyah
B) Bu güzel bardağın içindeki su, hayatı temsil etmektedir. – Kırmızı
C) Bu su temiz değildir. – Yeşil
D) Bardağın yarısı doludur. – Sarı
E) Bardağın yarısı dolu, yarısı boştur. – Mavi

 

2)Ozan Öğretmen, üniversite sınavına hazırlanan öğrencilerin “dershaneye gitmesi” ile ilgili olarakaltı şapka tekniğini kullanmıştır.

I.Beyaz Şapka : Ücret 6000. Sınıf 18 kişi
II.Kırmızı Şapka : Yeni arkadaşlar, yeni bilgiler edineceğim, çok mutluyum.
III. Siyah Şapka : Evime yakın, taksit yapıyorlar,yayınları güzel, önceki yıllarda başarısı yüksek.
IV Sarı Şapka : Ücret fazla, eğitimi iyi değilse yayınları kötüyse emekleri boşa gider.
V.Yeşil Şapka : Alanında uzman öğretmenler derse giriyor, doğru ve eksiksiz bilgiler edinirim. Etüt alırım, takviyelerle kendimi geliştiririm.
VI.Mavi Şapka : Tüm bunların sonunda dersaneye gitmem doğru bir karar olacak.

Buna göre Ozan Öğretmen’in öğrencileri hangi şapkaya karşılık gelen duyuşsal alanda hata yapmıştır?

A)I ve II B) I ve VI C) III ve IV   D) IV ve V  E) V ve VI

 

3)Hakan Öğretmen “Buluşlarla teknolojik gelişmeleri ilişkilendirir.” kazanımına ilişkin olarak aşağıdaki uygulamaları sırasıyla yapmıştır.“Buluşlar ve teknolojik gelişmelerin sosyal yaşam ve çevre üzerinde ne gibi etkileri vardır?” sorusunu sormuş, öğrencilerine altı farklı renkte şapka dağıtmış, şapkaların özelliklerini anlatmış ve süreç içinde her bir şapkaya ilişkin aşağıdaki soruları sormuştur:

Beyaz: Buluş, teknoloji, icat nedir?
Kırmızı: Bu teknolojik ürünleri kullanmak sende nasıl bir his uyandırıyor?
Siyah: Buluşlar ve teknolojik gelişmeleri hangi problemler ortaya çıkarır?
Sarı: Teknolojik gelişmeler yaşamda ne gibi kolaylıklar sağlamıştır?
Yeşil: Teknolojik gelişmelerin beraberinde getirdiği problemlerin canlı yaşamına zarar vermemesi için neler yapılmalıdır?
Mavi: Suyun kaldırma kuvveti, telefon, ampul, kuduz aşısı, radyo, pil gibi buluşları yapan bilim adamları hangileridir?

Bu uygulamada kullanılan tekniğe ilişkin olarak, Hakan Öğretmen’in bir şapkanın özelliğine uymadığı görülmüştür. Hakan Öğretmen, hangi şapkada şapkanın aslına aykırı, yanlış bir soru sormuştur?

A) Yeşil   B) Beyaz    C) Mavi   D) Sarı   E) Kırmızı

 

4)Öğrencilerini dört gruba ayıran bir öğretmen, sınıfında dört köşeye yerleştirdiği masalara sürüngenlere, balıklara, kuşlara ve memelilere ait resimler koymuştur. Her bir grubun, masaları dolaşarak her bir masada belirtilen hayvan grubuna yönelik bir pano hazırlamalarını istemiştir. Gruplar daha önceden belirlenen plana göre tüm masalardaki çalışmaları tamamlamıştır. Öğretmenin bu uygulaması, aşağıdaki yöntem veya tekniklerden hangisidir?

A)Köşelenme B) Kart oyunu C) Gösteri  D) İstasyon E) Çember

 

5)“Akran Zorbalığı” ile ilgili olarak sınıf 3 gruba ayrılır. Birinci grup öykü, ikinci grup slogan, üçüncü grup ise afiş hazırlar. Ancak her grupta öğrenciler belirli bir süre çalışarak öğretmenin düdüğü ile grupları değiştirirler dolayısıyla bir grubun başlattığı etkinliği diğer grupların geliştirmesi amaç edinilir.Buna göre, “akran zorbalığı” ile ilgili olarak yapılanbu etkinlik hangi teknikle ifade edilir?

A) İstasyon
B) Köşeleme
C) Görüş geliştirme
D) Beyin eseri
E) Mikro öğretim

6)İlköğretim 8. sınıf Türkçe dersinde Halide Edip Adıvar’ın eserleri konusunda öğretmen üç grup oluşturur.

  1. grup yazarın seçilen bir eserini, edebi yönden inceler,
  2. grup yazarın eserine eleştiri getirir,
  3. Grupyazarın yaşamına ait biyografi çıkartarak etkinlikler yapar.

Oluşturulan bu 3 masayla 5’er kişilik gruplar 5’er dakika her masada dönüşümlü olarak çalışarak etkinliği sonlandırır en sonda yapılan çalışma sınıfça  değerlendirilir. Türkçe öğretmeninin dersinde kullandığı aktif öğretim tekniği aşağıdakilerden hangisidir?

A)İstasyon B) Görüş geliştirme C) Köşeleme  D) Benzetim E) Konuşma halkası

 

7)Bir öğretmenin soru cevap yöntemini etkili bir şekilde uygulayabilmesi için nelere dikkat etmesi gerekir?

A)Soru sorma düzeylerini bilmesi gerekir.
B)Soru sorma tekniklerini bilmesi gerekir.
C)İpuçlarını yerinde kullanmalı.
D)Sorunun cevabı için bekleme süresi verilmeli.
E)Hepsi

 

8)Öğrencilerin derse katılımlarını ve güdülenmelerini arttıran, öğrenmeyi soyutluktan kurtaran, somut ve yaparak yaşayarak öğrenmeyi sağlayan teknik hangisidir?

A)Benzetişim (simülasyon)
B)Örnek olay
C)Tam öğrenme
D)Problem çözme
E)Proje yöntemi

 

9)Aşağıdakilerden hangisi soru cevap yönteminin etkin bir şekilde kullanılması için bir öğretmenin sahip olması gereken davranışlardandır?

A)Sorunun cevabı için bekleme süresi verilmesi
B)Öğrencilerin isimleriyle çağrılması
C)Pekiştirmenin verilmesi
D)İpucunun verilmesi
E)Hepsi

 

10)Dramatizasyon (rol oynama) tekniğinde aşağıdakilerden hangisi daha çok rol oynar?

A)Akıl yürütme
B)Duygular
C)Beceriler
D)Bilgiler
E)Hiçbiri

 

11)Öğretmenin soruyu sorduktan sonra birkaç saniye beklemesi hangi tekniğin uygulaması ile ilgidir?

A)Anlatım
B)Örnek olay
C)Soru cevap
D)Münazara
E)Hiçbiri

 

12)Bir sınıf öğretmeni, Güneş Sistemi’ni işleyeceği derste önceden görevlendirdiği altı öğrenciyi, üzerlerinde gezegen isimleri yazılı kâğıtlarla tahtanın önüne çıkarır. Önündeki kâğıtta Güneş yazan öğrenci ‘‘Ben Güneş’im, Güneş Sistemi’nin merkezinde yer alırım.’’ diyerek etkinliği başlatır. Sonra, sırasıyla diğer gezegenler kendilerini ayrıntılı tanıtarak Güneş etrafındaki yerlerini alırlar ve etkinlik bu şekilde devam eder.

Öğretmen bu derste aşağıdaki öğretim yöntem veya tekniklerinden hangisini kullanılmıştır?

A) Rol oynama
B) Yaratıcı drama
C) Gösteri
D) Altı düşünce şapkası
E) Benzetim

13)İlköğretim 6. sınıf İngilizce dersinde Eray Öğretmen, sınıfında aynı hikâyeyi konu alan üç köşe oluşturur. Birinci köşeyi ana fi kir ve yardımcı fi kir bulma, ikinci köşeyi hikâyeyi yeniden yazma, üçüncü köşeyi ise hikâyeyi poster yapma olarak belirler. Köşelere gerekli materyali koyar ve sınıfı üç gruba ayırır. Her grubun köşelerde sırayla onar dakika çalışmasını ister.

Eray Öğretmen, bu dersinde hangi yöntem veya tekniği kullanmıştır?

A) Konuşma halkası
B) Benzetim
C) İstasyon
D) Köşeleme
E) İlgi grupları

 

14)Bir coğrafya öğretmeni “Türkiye’de su kaynaklarının verimli kullanımı için hidroelektrik santrallerinin kurulmasıdoğru bir uygulama mıdır?” sorusuyla derse başlayarak konuyu, öğrencilerinin tartışmasını ister. Tartışma, sınıfa asılan bir görsel tutum formu kullanılarak gerçekleşir. Öğrenciler tutumlarını bu görsel tutum formunun önünde gerekçeleriyle açıklar. Öğretmen bu yolla öğrencilerine kanıt bulma, dinleme, eleştiriye açık olma gibi özellikleri kazandırmayı hedefler. Öğretmenin bu uygulaması aşağıdakilerden hangisine uygun bir örnek oluşturur?
A) Görüş geliştirme
B)Konuşma halkası
C) Gösterip yaptırma
D)İstasyon
E)Forum

 

15)Okuma yazma öğretmeye çalışan 1. sınıf öğretmeni,yazma güçlüğü çeken iki öğrencisine her gün öğrettiği iki harfin yazılışını önce izletir, sonra yardım ederek parmaklarıyla havada, masada ve defterde bu harfleri yazmalarını sağlar. Öğretmen öğrencilere, yapamadıkları durumda yardımcı olur. Daha sonra öğrencilerin yazma becerisi ilerledikçe verdiği desteği yavaş yavaş çeker.Öğretmenin bu uygulaması aşağıdakilerden hangisine en uygun örnektir?

A)Gösteri
B)Yaptırma
C)Drama
D)Rol oynama
E)Bilişsel çıraklık

 

16)Metin Öğretmen öğrencilerinin, konuyla ilgili organize bilgilere sahip olması gerektiğini, ön hazırlık açısından bunun önemli olduğunu ve öğrencilerin karmaşa yaşamalarıhâlinde kavram yanılgıları gibi bazı sorunlarla karşılaşabileceklerini düşünmektedir.Bu durumda Metin Öğretmen’in, hangi yöntem veya tekniği kullanması daha uygundur?

A)Örnek olay
B)Düz anlatım
C)Soru-cevap
D)Drama
E)Benzetim

 

17) 8. sınıf Türkçe dersinde, Halide Edip Adıvar ve eserleri konusunda; yazarın “Sinekli Bakkal” adlı eserini edebi yönden inceleme masası, yazar ve Sinekli Bakkal ile ilgili yazının yazılacağı eleştiri masası, yazarın biyografisinin aktarılacağı son bir masa oluşturulur.Belirli sürelerde masalarda çalışan öğrenciler, tüm masaları dolaşıp etkinlikleri gerçekleştirdikten sonra etkinlik sonlandırılır ve yapılan çalışma tüm sınıfta değerlendirilir.Buna göre, Türkçe dersinde kullanılan öğretim tekniği aşağıdakilerden hangisidir?

A) İstasyon
B) Köşeleme
C) Görüş geliştirme
D) Konuşma halkası
E) Mikro öğretim

18)Öğrencilerini dört gruba ayıran bir öğretmen, sınıfındadört köşeye yerleştirdiği masalara sürüngenlere, balıklara,kuşlara ve memelilere ait resimler koymuştur.Her bir grubun, masaları dolaşarak her bir masada belirtilen hayvan grubuna yönelik bir pano hazırlamalarını istemiştir. Gruplar daha önceden belirlenen plana göre tüm masalardaki çalışmaları tamamlamıştır.Öğretmenin bu uygulaması, aşağıdaki yöntem veya tekniklerden hangisidir?
A) Köşelenme
B) Kart oyunu
C) Gösteri
D) İstasyon
E) Çember

CEVAP ANAHTARI
1-C 2-C 3-C 4-D 5-A 6-A 7-E 8-A 9-E
10-B 11-C 12-A 13-C 14-A 15-E 16-B 17-A 18-D

Yorum bırakın